Word eens volwassen! – Christiaan Slierendrecht | boekrecensie

Boek Word eens volwassen!

De titel, die spreekt aan hè? Ben je ondernemer en kan jouw online marketing kennis een boost gebruiken? Lees het boek ‘Word eens volwassen!’ van Christiaan Slierendrecht. Ik gebruik het vanaf nu als naslagwerk. Dat zegt wel iets!

Een boek over online ondernemen en marketing: YES! Daar word ik enthousiast van. Ik heb daarom brutaal op de man af gevraagd of ik een recensie-exemplaar kon ontvangen. Bedank Christiaan dus vooral voor deze recensie 😉 Oke, verder naar de inhoud. Het boek is in drie delen opgedeeld:

1. de mindsetwereld
2. de methodewereld
3. de gewoontewereld

Deze indeling maakt het boek heel overzichtelijk. En eigenlijk is het ook heel logisch, want elke verandering begint bij je mindset, daarna moet je de kennis van een methode tot je nemen en tot slot maak je de gewoonte jezelf eigen.

Fix je mindset

Krijg je bij het woord mindset direct kokhalsneigingen? Lees dan even verder. Dit boek is allesbehalve zweverig over dit onderwerp. Dit was mijn favoriete quote: “Fix je mindset en de rest komt niet vanzelf, maar het zal je wel een stuk gemakkelijker af gaan.”. Dit deel van het boek laat je nadenken over je eigen denkwijze. Hoe denk ik nu en hoe zou ik moeten denken om verder te komen?

De methode van Christiaan

Christiaan draait al lang mee in het wereldje en heeft hierdoor zelf ervaren wat wel of juist niet werkt. Dat is top. In dit deel van het boek leer je in vijf stappen hoe je een idee uit je hoofd omzet naar iets concreets. De universele geheimen die marketeers krampachtig geheim proberen te houden, stelt Christiaan hiermee voor iedereen beschikbaar. En weer een toppertje van een quote: “Blijven hangen in je hoofd heeft nooit gezorgd voor meetbaar resultaat.”. Aan de slag dus!

De methode wordt in detail uitgelegd, zonder dat het langdradig is. Stap voor stap word je door de methode geleid. Waar ik echt van kon smullen, zijn de vier elementen van digitale groei volgens het VINC-model: 1. water (idee en strategie), 2. aarde (platform), 3. wind (traffic) en 4. vuur (conversie). Dit is zo handig en behapbaar! Ik ga het model hier uiteraard niet verder uittypen, daarvoor mag je het boek gaan lezen.

Maak er een gewoonte van

De juiste mindset hebben en een goede methode kennen is leuk, maar je moet het ook consequent doorvoeren. Je moet bepaalde gewoontes ontwikkelen om je doel te behalen. Christiaan geeft een aantal ideetjes om dit te bereiken. Ontdek wat voor jou werkt en ga hierop verder.

Dit is superhandig!

Aan het eind van elk hoofdstuk is een ‘Neem uit dit hoofdstuk mee’ stukje geplaatst. Een korte opsomming van de informatie die in het hoofdstuk aan bod is gekomen. Superhandig!

Heb je kennis van marketing nodig?

Het is en blijft een boek over marketing. Als ik nu een boek over architectuur opensla, ga ik er niet echt vlot doorheen. Dat komt door de vaktermen die er gebruikt worden. Doet Christiaan dat ook in dit boek? Uiteraard. Mijn vriend, met een achtergrond in de zorg, leest dit boek niet vlotjes weg. Is dat erg? Nee. Als je alle termen al kent, is dat mooi meegenomen. Ken je ze nog niet? Dan kom je er door het aandachtig lezen van de tekst toch achter. Alsnog lastig? Pak dan Google erbij. Alleen maar handig, want door er zelf direct iets mee te doen, onthoud je het beter.

In het kort

Aanrader! Wil je als ondernemer jouw kennis op het gebied van marketing bijspijkeren en alles op alles zetten om te groeien in deze jungle van een online wereld? Dan word je blij van ‘Word eens volwassen!’.

‘Word eens volwassen!’ bestellen?

Door ‘Word eens volwassen!’ of een ander product via de bovenstaande link te bestellen, ontvang ik een kleine commissie. Jij betaalt niks extra! 🙂

Zin om meer van mijn boekrecensies te lezen? Klik dan hier.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *